Add your ads here

Friday, July 22, 2011

Senarai perniagaan online tanpa modal wang



Saya ingin memberi info cara nak buat duit kat online. Saya tidak akan memasukkan mana-mana program yang melibatkan sebarang pembayaran. Biasanya bisnes online yang tak menggunakan modal terus dari anda ialah PPC (pay per click). Maksudnya anda hanya menumpangkan tempat anda kepada pengiklan. Antara program yang terlibat adalah...

1. Nuffnang
    Nuffnang adalah antara pengiklan tempatan yang paling famous. Ia biasanya memaparkan produk-produk yang berkaitan dalam negara seperti Hotlink, Digi, dan Toyota.


2. Churp Churp
    Churp Churp juga adalah kompeni yang menguruskan pengiklanan tetapi dalam sudut yang berbeza iaitu melalui Facebook dan Twitter.com. Ia akan meletakkan iklan dalam wall ahli dan meletakkan link anda untuk dijadikan semakan pembayaran. Ia adalah antara program terbaru. Selain daripada itu ia juga membenarkan anda untuk meletakkan link ke dalam blog atau laman web anda.

3. Google Adsense
    Sebilangan ramai blogger menggunakan iklan daripada google adsense dalam laman web mereka kerana google akan bayar mengunakan US Dollar. Ramai blogger di luar sana yang telah berjaya dari Adsense ini terutaman mereka yang menyasarkan pembaca dari luar Malaysia..

Jika ada maklumat terbaru saya akan update post ini...

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | JCPenney Coupons